CEO of Chienfu Sloky, Jeff Chuang on Union Evening News

CEO of Chienfu Sloky, Jeff Chuang on Union Evening News

CEO of Chienfu Sloky, Jeff Chuang on Union Evening News

2019/10/15 SLOKY
CEO of Chienfu Sloky, Jeff Chuang on Union Evening News
CEO of Chienfu Sloky, Jeff Chuang on Union Evening News

錢線人物/莊惟捷「鎖下去」 痛點變生意

2019-10-13 13:42聯合晚報 記者戴慧瑀/台北報導

鎖螺絲花多少力氣?一般人往往憑感覺,鎖太緊轉壞螺絲,結果取不出來,必須破壞器具的狀況很多人都遇過。千富企業總經理莊惟捷將痛點變成生意,花了兩、三年的時間,發明出全世界最小的扭力起子,產品輕小,解決用力過度的問題,拿下德國發明專利。他成立的「SLOKY」扭力起子品牌,吸引國際手工具大廠爭相上門做品牌聯名,一年賣出30萬個,創造上千萬營收。
千富企業隱身在輔大周邊小巷弄中,外觀是平凡的透天厝,莊惟捷工作、生活都在這棟建築物裡。一、二樓是工廠、辦公區域,樓上是是住家,他跟弟弟、千富企業專案經理莊翔捷兩家人,全部都住在這裡。

莊惟捷是台商二代,2000年進入家族企業工作,從基層的工程師、研發人員做到總經理,他花了13年的時間。

2009年,金融海嘯席捲全球,生產3C設備、汽車螺絲的千富企業也難逃一劫。「當年,我們把大部分的產能壓在3C設備,結果市場萎縮,只剩下20%營業額。員工人數也從70、80人,掉到30、40個人,」莊惟捷用「跌一大跤」來形容這段經歷。

危機有時也是轉機,莊惟捷開始尋找新的利基產品。他從生活中的痛點出發,工廠常使用到車床刀具,更換車刀鎖螺絲時,常有員工用力過猛,導致螺絲壞掉卡住,最後不得不破壞刀具取下,代價高昂。如果可以知道要花多少力氣,一切問題就能迎刃而解?

接下來的兩、三年,莊惟捷踏入陌生的手工具領域,投入心力研發扭力起子。歷經無數次的失敗、改良,2013年取自台語「鎖下去」的諧音,推出「SLOKY」品牌,首個產品終於問世。同一年,他正式接班,成為總經理。

「SLOKY」扭力起子最大特色,是當施力達到設定的扭力時,扭力套筒就會發出「Click」聲響,使用者不用擔心用力過度。有別於市面常見的可調式扭力起子,「SLOKY」不同扭力套筒搭配不同起子頭,尺寸大小不同,顏色不同,不用擔心拿錯。

2014年,國外業務出身的弟弟莊翔捷也回家幫忙,兄弟二人當起空中飛人,到世界各地參展、找代理商,衝刺「SLOKY」業績。「那時候很多人不知道我們在幹嘛,老是不見人影,更不懂我們為什麼要花50%的心力,去拼5%的業績,」莊翔捷笑說。

「SLOKY」毛利率超過30%以上,這幾年業績都保持在兩成至三成的成長,營收占比約20%,一年貢獻上千萬營收。「SLOKY」許多國際手工具大廠都有品牌聯名,專攻歐美市場,莊惟捷觀察,這些國家的工廠多願意砸錢投資在手工具上面,且手作風氣濃厚,潛在市場大。亞洲方面,日本以外市場需求慢慢浮現,像腳踏車,「SLOKY」跟國內腳踏車大廠都有合作。

展望未來,莊家兄弟除拓展線上、線下通路外,更積極跨界與各廠合作,希望讓「SLOKY」產品朝多元應用發展,不侷限於目前的工廠、腳踏車、醫療等領域。

Links

Movies

Sloky STEP, smart torque everywhere possible



Files Download


Best Sale

Sloky CEO of Chienfu Sloky, Jeff Chuang on Union Evening News Introduction

Sloky, the only and smallest "torque adapter" with multi-national pentents is Taiwan supplier and manufacturer in Cutting Tools, Shooting/Hunting, Circuit board, Tire pressure detector, DIY Market, Drum, Lens, 3C devices and Golf Club, Customization of torque, torque wrench, hexagon, torx, torx plus, torque set, screwdriver, driver set, customize torque, torque customization, torque wrench, torque bits, torque control, wiha, wera, PB, mountz, Preset torque, milling, turning, lathing, machining, CNC, High precision, cutting tool, milling parts, lathing parts, fastener, customized, special screw. Sloky has been offering our customers high quality Torque Screwdriver, Torque Control, Torque Adapter, Torque Sleeve, Torque Set, Torque Management, Lathing Tools, Hinges, Turning Tools Control, Milling Tools Control, Screwdriver, Fixing Tool since 1979. With both advanced technology and 37 years experience, Sloky always make sure to meet each customer's demand.


Hot Products

Multi Torque Kit

Multi Torque Kit

Best sellers of Sloky Torque screwdriver with choice of 3 handles, 6s preset Torque Adapters...

Read More
Single Torque Set

Single Torque Set

Single set of Sloky Preset Torque Screwdriver with torque adapter and magnetic design...

Read More
Adapters and Bits

Adapters and Bits

5,000 times life cycle, tolerance +/- 10%, easily customize 0.1~18Nm with low QTY required

Read More